Geoblog.pl    Karol82    Podróże    Tunezja 2013    Ekscytująca wyprawa jeepami

Ekscytująca wyprawa jeepami

Tunezja
Tunezja, Chebika

Wstajemy wcześnie rano bo już o 4 by zdążyć na wschód słońca. Przejeżdżamy przez największe słone jezioro Tunezji - Chott El Jerid gdzie zatrzymujemy się na wschód słona widowisko wspaniałe, po krótkim postoju ruszamy dalej. Zatrzymujemy się w jednej z oaz gdzie zwiedzamy plantacje daktyli, bananów i jak to na wariatów przystało musieliśmy się wdrapać na palmę. Cały przejazd przez oazę odbywa sie konno, bryczkami,Następnie przesiądziemy się do samochodów terenowych, którymi udajemy się do miasteczka z „Gwiezdnych Wojen”. Po drodze widzimy słynną skałę zwaną "szyją wielbłąda". Cały czas czujemy adrenalinę jadąc po wydmach, trasą słynnego rajdu Paryż - Dakar.
Kolejnym punktem programu jest wizyta w oazie górskiej. Chebika usadowiona jest u stóp wąwozu, z którego wypływa przepiękny strumień. Oazy leżące w pustynnych górach Atlasu Saharyjskiego swe istnienie zawdzięczają znajdującym się tam źródłom słodkiej wody. W drodze powrotnej, udajemy się do Kairouan, gdzie robimy zdjęcia przy Wielkim Meczecie Sidi Okby, trzeci co do wielkość meczet na świecie,a największy meczet północnej Afryki. Następnie odwiedzamy sklep z pamiątkami i dywanami, z których wyrobu słynie to miasto.
Po całych dwóch dniach pełnych wrażeń powrót do hotelu.